• سازنده و ناشر: پلاتینیوم گیمز / اسکوئر انیکس

  • سال انتشار: ۲۰۱۷

  • سبک: اکشن نقش آفرینی

  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

 

اغراق نیست اگر بگوییم که یوکو تارو و تیمش در پلاتینیوم گیمز، با NieR: Automata یکی از بازی‌های واقعا

 

دوست‌داشتنی این نسل را خلق کردند که ابتدا برای پلی‌استیشن 4 و ویندوز منتشر شد و بعدا روی ایکس‌باکس وان در

 

دسترس قرار گرفت تا همه بتوانند لذت تجربه این بازی را بچشند. وقایع بازی به جنگی نیابتی مربوط می‌شوند که در

 

آن، اندروید‌های ساخته دست انسان به نبرد با موجودات مکانیکی رفته‌اند و بازیکن این وسط، باید چند شخصیت

 

مختلف را کنترل کند. یکی از نکات بسیار جالب NieR: Automata، این است که بازی با وجود داشتن داستان

 

نسبتا طولانی، به شکلی طراحی شده که برای درک کاملا درست روایت آن، باید چند بار بازی را تمام کنید و هر بار

 

در تجربه آن با شخصیت‌های مختلف، اطلاعات جدیدی از داستان به‌دست بیاورید. 

 

ولی حتی اگر داستان جالب NieR: Automata را هم کنار بگذاریم، گیم‌پلی واقعا جذاب بازی به تنهایی برای تبدیل

 

کردن آن به اثری عالی کافی است. از سوییچ بین ژانر‌های مختلف گرفته که واقعا در جریان بازی بازیکن را

 

سورپرایز می‌کنند بگیرید تا طراحی عالی مکانیک‌های گیم‌پلی شخصیت‌های بازی که اکشن‌هایی نفس‌گیر و شدیدا

 

هیجان‌انگیز رقم می‌زنند، از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی هستند. همچنین ویژگی‌های نقش آفرینی بازی هم خیلی خوب در

 

آن پیاده شده‌اند. راستش را بخواهید، به شخصه به راحتی با بازی‌هایی که حال و هوای شرقی دارند ارتباط برقرار

 

نمی‌کنم ولی NieR: Automata جزو بازی‌هایی بود که از تجربه کردنش لذت زیادی بردم و بی هیچ تردیدی بازی

 

کردنش را به همه، فارغ از هر سلیقه‌ای، پیشنهاد می‌کنم.